KEhiDUPan Guru

BLOG INI DIHASILKAN UNTUK BERKONGSI KEHIDUPAN DALAM DUNIA PERGURUAN / PENDIDIKAN

KEPADA SESIAPA SAHAJA YANG MEMPUNYAI PANDANGAN, IDEA,PENGALAMAN,PENGETAHUAN DAN GAMBAR/VIDEO UNTUK DIKONGSI BERSAMA..SAYA AMAT MENGALUKAN..




Monday, October 24, 2011

> HARI SUKAN SEKOLAH 2011





Mm...,dapat jugak budak2 aku mengikut teknik LONTAR PELURU yang aku ajar




Ini dia barisan kontijen Rumah Satria yang menjadi taruhan aku selaku Ketua Rumah Sukan Satria( rumah hijau) the GLADIATOR..keh..keh..keh..


Bersiap sedia...semua..!!! kuatkan semangat..!!


Go GLADIATOR go...



Diberi tentangan hebat oleh kumpulan Mark of Zorro rumah merah atau rumah wira


Kontijen MAMEE MONSTER cuba memberi saingan


Nie kontijen Panglima Melayu...rumah kuning


Ok,selalunya dalam aktiviti sukan macam nie, mesti ada jugak genre-genre muzik yang digunakan..Yang pasti first sekali lagu perbarisan confirm guna masa nie...jadi..guru-muzik tak pun guru yang kena incharge PA sistem..mesti mencari2 lagu untuk perbarisan..

Selalunya guru muzik la yang akan menjadi sumber rujukan bab2 lagu nie..antara lagu yang selalu digunakan masa Hari sukan sekolah ni ialah :-

1. Lagu Perbarisan
2. Lagu Negaraku
3. Lagu Negeri
4. Lagu Sekolah
5. Lagu sepanjang sukan berlangsung..apa2 saja yang rancak..bagi memeriahkan lagi suasana.jangan pasang lagu sedih2 pulak...tak kena plak dengan suasana.



Ini contoh lagu yang digunakan semasa perbarisan kumpulan GLADIATORS nie..nak bagi nampak lebih digeruni dengan prop yang bebudak nie pakai..sesajer untuk memeriahkan suasana.









Aku and the geng, hakim penamat...standby..


Peserta rumah hijau...mantap..


Penuh bergaya...


Sprinter aku injured plak dah..takper..hembus2 jampi2 skit









No comments:

Post a Comment