KEhiDUPan Guru

BLOG INI DIHASILKAN UNTUK BERKONGSI KEHIDUPAN DALAM DUNIA PERGURUAN / PENDIDIKAN

KEPADA SESIAPA SAHAJA YANG MEMPUNYAI PANDANGAN, IDEA,PENGALAMAN,PENGETAHUAN DAN GAMBAR/VIDEO UNTUK DIKONGSI BERSAMA..SAYA AMAT MENGALUKAN..




Friday, January 13, 2012

> DIARI SUKAN MUSIM 2012

RABU - 21/3/2012





SELASA-20/3/2012

- Cikgu Marirwan memberikan nasihat dan mengatur strategi untuk perlawanan esok..



2


SUMBANGAN JERSI PASUKAN






SUMBANGAN JERSI PASUKAN SKSN UNITED

















LATIHAN PETANG








ATLIT TERBAIK



SABTU - 3/3/2012

PINGAT EMAS - LOMPAT TINGGI



PINGAT EMAS - LOMPAT JAUH


ACARA PADANG- JAM 8.00 PAGI


























KHAMIS - 1/3/2012








PETANG : 4.00 - 5.30 PM






JUMAAT - 24/2/2012

- hari ni buat garisan gelanggang bola jaring..sepetang membawa ke malam buat gelanggang.
- ingatkan nak siapkan sampai petang jer..tapi ..clash dgn. SPBT..plak..nak kena jumpa Ustazah Suraya tanya bab enrolmen budak,dan mintak dia ajar sikit.cara nak isi borang..pesanan buku teks..
- pukul 6 baru bleh start..



- malam datang balik  jam 8.30 malam sambung kejer bukan aper kesian kat budak2 nak guna gelanggang . siapkan jer la..buat pakai draft jer..just ikut ukuran yg..guna benang..



- pak Din ( pak guard ) sama2 tolong sambil sembang2..









- settle kejer jam 10.30 malam..thanks to pak Din ,yang tolong aku malam nie,thanks to Cikgu Syed,waktu petang tadi..buat kan jejari tali..nak buat half-circle..dan cikgu Yuhairis last2 few days 




KHAMIS - 23/2/2012


RABU - 22/2/2012


video



video


SELASA - 21/2/2012


video

ISNIN - 20/2/2012





SABTU - 18/2/2012





- perlawanan pertama pasukan SKSN B,di padang B terpaksa akur dengan keputusan tewas 1 gol 0,ini kerana kesilapan berpunca dari kelemahan barisan pertahanan yang diuji serangan berturut-turut..walau bagai manapun pujian harus diberikan kepada penjaga gol SKSN B ( Faris Nuqman ) yang berjaya menjaga gawang gol dengan begitu baik  sekali...ini kerana penjaga gol berjaya mengagalkan lebih dari 9 kali cubaan berbahaya dari pasukan lawan...

- selain itu, pemain tengah (Adam Iqhmal) yang bertungkus-lumus membantu di setiap posisi dalam melancarkan serangan juga merupakan pemain yang harus diberi pujian ....menurut jurulatih pasukan SKSN B sebenar mempunyai banyak peluang dalam mengatur serangan tetapi jentera di barisan sayap kiri dan kanan tidak berfungsi dengan baik seperti yang dirancang....






- kecederaan tangan yang dialami oleh penjaga gol Salihan sewaktu rempuhan dari pihak lawan hasil dari sepakan percuma yang diperoleh...


- walaupun begitu, kecederaan yang di alami tidak menjadi penghalang bagi Salihan untuk meneruskan perjuangan dan melaksanakan  tanggungjawab sebagai penjaga gol utama pasukan SKSN.






JUMAAT - 17/2/2012

- pengagihan jersi antara kedua pasukan ( SKSN A merah dan SKSN B biru )






Latihan akhir perlawanan ( 4.00 petang )







KHAMIS - 16/2/2012

- Latihan bola sepak seperti biasa menguji posisi tengah  (Adam SKSN B) dan  penjaga gol ( Hafiz) yang tidak hadir pada sesi latihan kelmarin.

- setelah diteliti dan berbincang antara Jurulatih Cikgu Marirwan dan Cikgu Ismawi,keputusan telah dibuat bagi menggantikan Hafiz SKSN B dengan Faris SKSN B sebagai penjaga gol dalam perlawanan nanti.

RABU - 15/2/2012


JADUAL PERLAWANAN  ( SKSN A )




JADUAL PERLAWANAN ( SKSN B )



LATIHAN BOLA SEPAK ( 4.00 PETANG )




- latihan petang - SKSN A - menunjukkan prestasi yang memberangsangkan,corak permainan yang teratur dan mengikut seperti apa yang dirancang.

- SKSN B - juga menunjukkan permainan yang baik tetapi masih terdapat kelemahan pada bahagian2 tertentu..kerana masih ada pemain yang meninggalkan posisi seperti yang ditetapkan..


video



video


SELASA - 14/2/2012

-Skuad takraw berpasukan,terpaksa tunduk dengan Sk Balik Pulau selepas regu A dan Regu B..tewas pada perlawanan pagi tadi.

- Walau bagaimanapun, skuad Regu A masih berpeluang untuk menentang dan meneruskan cabaran dalam acara regu. Teruskan perjuangan bermain lah dengan penuh semangat..doakan kejayaan mereka..









ISNIN - 13/2/2012

latihan akhir skuad sepak takraw sekolah..untuk kejohanan esok.







- kejohanan bola tampar hari ini..



















JUMAAT - 10/2/2012

perlawanan persahabatan bola tampar - SK SERI BAYU VS SK SG NIBONG















SELASA -7/2/2012

-latihan kecergasan bersama Cikgu Marirwan dan cikgu Mawi..






video

video


ISNIN - 6/2/2012


11 sebelah lawan 7 sebelah

SEPARUH MASA PERTAMA - SK SG NIBONG berjaya menjaringkan gol pertama. Kemudian aksi saling balas -membalas antara kedua pasukan mengakhiri separuh masa pertama dengan keputusan seri 2-2

( OBJEKTIF - tercapai PASUKAN SKSN bermain dengan membuka ruang dan menghantar hantaran yang cukup kemas dan kerjasama antara pasukan yang baik)

SEPARUH MASA KEDUA
Pasukan SMK SG NIBONG memohon penambahan pemain seramai 2 orang lagi..- dipersetujui kerana tujuan adalah bagi memberi tekanan kepada permainan pada masa kedua untuk pemain SKSN ( OBJEKTIF - MENGUJI POSISI PERTAHANAN ) 9SEBELAH LWN 11 SEBELAH
- pusingan kedua serangan bertali arus dari pasukan SMK SG NIBONG -pemain pertahanan SKSN bermain begitu baik sekali..dan akhir pusingan kedua SKSN tewas dengan 

jaringan 6-2..


Senarai nama

Kumpulan A

1. Muhamad Amirul Khairi B. Omar Sharif        
2. Adam Muqrish B. Mohd Rafie
3. Muhamad Atiq Azhar B. Awis Kharni
4. Badrish Ryandie Firdaus B. Yusri /
5. Muhamad Hijrah B. Ishak /
6. Muhamad Hamizan B. Marzuki
7. Khairul Azri B. Khairul Salleh
8. Muhamad Fazrul Idham B. Abdul Rahim
9. Muhammad Salihan B. Abu Soufi
10. Muhammad Haikal Yusrizal B. Mazlan /
11. Muhammad Daniel Illysa B. Mazlan //


Kumpulan B

1. Muhamad Faris Nur Nuqman B. Fauzi //
2. Mohamad Hafiz B. Abdul Rimi 
3. Adam Iqhmal B. Gulam Shariff //
4. Muhd Zarif B. Abdul Rahman //
5. Muhd Malek B. Jamal 
6. Aiman Imran B. Abdul Rahman 
7. Muhamad Shafiq Aiman B. Amri
8. Abdullah Nicky B. Abdul Latif /
9. Mohd Rezza Ali B. Rosli //
10. Mohd Nashrul Elyas Omar B. Mohd Nasir
11. Muhd Saifudin B. Jamaludin

**Pemain bola sepak yang berada dalam perhatian jurulatih :-

1. Mohd Afiq
2. Mohd Ikhmal /

**/ = tidak hadir latihan


SABTU - 4/2/2012





KHAMIS - 2/2/2012

Harini latihan seperti biasa.cuma jam 5.20 petang camtue, hujan plak turun jadi..tak sempat nak buat aktiviti lain....Nak training posisi yang ada pun xbleh sebab tiang gol plak takda..adoi..orang cabut..nak tukar lain kot..


video


video

RABU - 1/2/2012
1MURID 1SUKAN
Penyelaras - menyediakan alatan dan meneliti kelengkapan bagi kegunaan murid dalam melaksanakan program 1M 1S.


LATIHAN BOLA SEPAK SEKOLAH.

Setelah diteliti prestasi dan corak permainan pemain, SKSN United telah membentuk 2 pasukan iaitu A dan B.


Kumpulan A



Kumpulan B


SELASA - 31/1/2012

1MURID 1SUKAN
Bola Sepak



video


ISNIN - 30/1/2012

Hari pertama perlaksanaan 1Murid 1Sukan

Bola Tampar - 



video

Sepak Takraw - 




video



JUMAAT - 20/1/2012



KHAMIS - 19/1/2012

-Keadaan cuaca hujan renyai..- latihan ringan bermain bola dribbling dan fitness
-latihan 8 lawan 3 ( 8 Away - 3 SUnited) 

SELASA - 17/1/2012


- Jurulatih pasukan telah menemui posisi skuad bagi pemain yang layak.- Mariwan Shah.
- Pasukan Sepaktakraw diminta bersedia...



ISNIN - 16/1/2012




- Hari ini pemain bolasepak menjalani latihan hantaran tepat dan kawalan bola serta latihan 'fitness'






- Penjaga gol diuji kemahiran dan teknik menangkap bola 





ANTARA  PENJAGA GOL YANG BAKAL BERAKSI DALAM PERLAWANAN BOLASEPAK PERSAHABATAN YANG AKAN BAKAL DILANGSUNGKAN DALAM MASA TERDEKAT....!!








SKUAD BOLA SEPAK SK.SUNGAI NIBONG KEMBALI BERAKSI....!!

RABU - 11/1/2012 
Tempat : Padang SK SG NIBONG


- Pemilihan pemain bola sepak sekolah musim 2012 telah selesai..seramai 28 orang peserta telah melepasi ujian saringan dari 55 orang peserta yang mengambil bahagian.
- Pemilihan pemain berdasarkan kriteria2 yang ditetapkan oleh Jurulatih Cikgu Marirwan dan Cikgu Ismawi
- Paling mengejutkan Seorang pemain muda telah menarik perhatian Jurulatih dalam sesi pemilihan.
- Atip yang baru berusia  9 tahun ( Tahun 3 ) beraksi lincah dalam sesi pemilihan itu.- sekali gus melayakkan dirinya menyertai skuad bola sepak muda.
- Berdasarkan maklumat yang diterima Atip kini sebenar sedang menjalani latihan pemain bola sepak muda di bawah kelolaan FAM...
- Ucapan syabas kepada pemain2 yang terpilih dan melepasi saringan pertama skuad bola sepak sekolah..dan kepada mereka yang tidak terpilih jangan berputus asa..


JUMAAT - 13/1/2012
TEMPAT : Padang Permainan Sg. Nibong


- Hari ini sesi latihan berjalan lancar.
- Latihan kawalan dan hantaran bola




- Terdapat beberapa orang peserta yang dilihat kurang menepati kriteria yang diperlukan sebagai ahli Skuad bola sepak sekolah..
- Tetapi Jurulatih masih menilai secara terperinci dalam menyenaraikan nama pemain2 tetap..
- Di minta semua peserta menunjukkan bakat dan kemahiran yang di ajar..kerana saringan dan pengguguran peserta masih di ambil berat oleh Jurulatih pasukan..

video












No comments:

Post a Comment